maandag 10 oktober 2016

Langs de Era

Na alle activiteiten van de afgelooen week even een rustdag. Beetje wassen, lekker in het zonnetje zitten op ons terrasje met uitzicht op onze schitterende Borgo en het komende uitstapje voorbereiden.  
Borgo Montecchio
 
Afijn, ik kan het toch niet laten dus als we besluiten om nog even naar Magazzini Mangini te gaan, omdat Paul een nieuwe jas en colbert wil kopen, besluit ik alvast vooruit te lopen naar Peccioli. Dit keer via de route langs de Era. 
Met de camera en rugzak loop ik op mijn gemak het dorp uit. Daarbij regelmatig foto's maken. Ik ontdek op dit stukje, waar we doorgaans alleen met de auto langskomen, steeds weer nieuwe dingen en uitzichten.   Ook het uitzicht vanaf de weg naar Montecchio is fotogeniek. 
 
[helaas, op de foto's moeten jullie nog even wachten] 
 
Ik had het kunnen weten, door de regen van eergisteren is het pad langs de Era nogal drassig. Sowieso moet je normaal gesproken al twee doorwaadbare plaatsen over maar nu staan er overal poelen. Ik loop daarom maar een stukje om, eerst tussen hoge, verdorde maisvelden door en daarna over een bospad. Op een gegeven moment moet ik over een forse omgevallen boom klauteren.   Voor de zekerheid neem ik de variant van de route die het stuk met de doorwaadbare plaatsen afsnijdt, heb even geen zin om tot mijn knieën in het water te staan. 
Toch moet ik nog een keer over een modderig stuk langs een poel. Het ziet er steviger uit dan het is en voor ik het weet zit mijn schoen zo ver vastgezogen dat ik hem bijna niet meer eruit krijg. Gelukkig zie ik dat ik er omheen kan door een stukje terug te gaan en dan een klein beetje tegen de helling op te klimmen, daar is al min of meer een nieuw pad ontstaan. 
Afijn, die modder op de schoenen en mijn broekspijp droogt wel weer op, Paul heeft net vanmorgen gewassen, zal hij leuk vinden 😇. 
 
Vrijwel aan het eind van de route blijkt tegenwoordig een grind groeve te liggen. Ik denk dat ik bovenlangs kan lopen maar dat blijkt niet zo, er komt een man in een enorme shovel op me afrijden die me vraagt wat ik aan het doen ben. Ik geef aan dat ik de wandelroute volg. "Oh, dan moet je beneden langs, blijf een beetje aan de kant i.v.m. de vrachtwgens. Fijne wandeling nog". 
Even later bereik ik het kapelleje met mariabeeldje, waar Paul me al met de Fiat 500 staat op te wachten.  
 
Op naar de outlet, daar slagen we allebei. Paul voor een colbert, overhemd en overjas en ik een  warme en leuke piumino (donzen jas) ter vervanging van mijn donsjack die ik hier een paar jaar geleden heb gekocht, die valt ondertussen echt uit elkaar, soms komen de veertjes door de stof heen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten